Nya "tricks", roliga vänner och mer skabb

Nu har Dagmar lärt sig tre nya kommandon. De är verkligen inte befästa än, men hon har fattat vad de betyder iaf. Har lärt henne att sitta ner och stanna kvar när jag backar med godisen i handen och att hon inte får komma förrän hon får nytt kommando, och hon har lärt sig "hopp upp" och "hopp ner". Hon har nämligen inte bara lärt sig att hoppa upp i soffan, utan vågade idag hoppa ner från den för första gången. Hittills har hon varit väldigt rädd för att hoppa ner från saker, men nu kanske vi hade ett genombrott. :)

Idag har jag och Dagmar varit och hälsat på hos en lite tibbe-valp som är lika gammal som Dagmar. Fifi heter hon och jösses vad de två leker fint! Och vad de leker vilt! Hur kul som helst tycker båda två, och jag och matte Anita också. Tyvärr glömde jag ta med kameran, så det finns inga bilder på de två sötnosarna. Nästa gång ska jag försöka komma ihåg för de är så himla söta tillsammans. Fifi har världens underbett och när hon tuggar på godis ser det jätteroligt ut! Supersöt är hon!

Imorrn bär det av till veterinären igen - för TREDJE gången! Dagmar har börjat klia sig i öronen igen och jag börjar undra om vi någonsin kommer bli av med den där skabben... Fast nu är öronen helt rena, så det kanske är en öroninflammation eller nåt annat. Men väldigt irriterande iaf! Där ryker väl en tusenlapp till... Nåja, hoppas det funkar nu iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0