Trött matte, trött hund..

Ja, herre gud vad den här värmen påverkar både mig och Dagmar! Båda är jättetrötta och sega och ingen av oss har någon aptit. Dagmar äter jättedåligt och jag gissar att det har med värmen att göra, för innan Karlstad förvandlades till ett tropiskt svettställe åt hon hur bra som helst. Och imorse var det lite svalare och då gick nästan hela frukosten ner. Hoppas det blir lite bättre snart, för som det är nu får jag ge henne små portioner ofta så att hon åtminstone får i sig så hon klarar sig. Jobbigt för oss båda tror jag.

I övrigt så är allt bra. Dagmar blir mer och mer uppfostrad och rumsren för var dag som går, så det känns positivt. Hon har faktiskt börjat förstå var dörren som leder ut är i lägenheten nu och har några gånger markerat att hon vill ut för att kissa eller bajsa. Både hemma hos mig och mina föräldrar har vi trappor upp från ytterdörren och då har vi satt för trappan så att hon inte ska trilla ner där. Det har gjort att hon inte har sett var dörren är och alltså har hon inte riktigt förstått vart det är hon ska gå för att komma ut, men nu är hon såpass stor att det går att ta bort trappskyddet när någon är hemma och har uppsyn över henne. Och det har alltså gett snabba resultat! Kul!!

Nu ska jag nog ta och boka in oss på en valpkurs som börjar i augusti tror jag. Om en timme ska jag, Dagmar och Therése åka till Hagfors och träffa kändisarna som turnerar med Packmopedsturnén. Jag och Therése ska göra ett inslag om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0