Oj då..

Jag är verkligen inte bra på det här med att blogga.
Sen jag skrev sist har vi varit hos faster Karin i Gnesta och hälsat på. Jag och Therése körde tillsammans till Stjärnhov, där jag lämnade av henne och fortsatte till Gnesta. Där fick Dagmar leka massvis med sötisarna Emma och Zallie, och på lördagen kom även Rasmus, men eftersom Dagmar löpte så fick vi försöka hålla isär dem så gott det gick. Hon hade iaf en rolig helg, och jag med! Faster Karin tog sig en titt på Dagmars tänder och domen blev: Dra ut dem!! Så i torsdags var vi hos veterinären och tre gaddar avlägnades. Det var verkligen hemskt att stå där och titta på när veterinären grävde i munnen på henne. Hon fick både lugnande och sömnmedel och vetten sa att hon inte var medveten och inte kände smärtan, men hon reagerade genom att försöka bita veterinären och dra sig undan. Men hon kunde ju knappt kontrollera kroppen alls eftersom hon var så fullpumpad med droger. Usch, det var jobbigt. Men till slut var alla tänder borta, utom en del av roten av hörntanden i nederkäken. Den lyckades inte veterinären få ut, men hon sa att det inte skulle göra nåt utan att den skulle lösa upp sig. Så jag hoppas hon har rätt.. Dagmar piggnade till rätt snabbt på eftermiddagen och blev fort sitt vanliga jag igen. Så det var skönt iaf.
I övrigt så har dagarna rullat på. Inget särskilt har väl hänt. Valpkursen går fortfarande bra. Vår instruktör sa igår att hon tycker Dagmar är den coolaste småhunden hon någonsin träffat och att hon har en så härlig attityd. Sen sa hon också att det var tur att hon har en så bra matte! :) Roligt! Vi är stolta!
I helgen ska vi gå en helgkurs som kallas "Gå fint och Hundmöteskurs". Det ska också bli himla spännande! Hundmöten är nämligen ett av våra "problem". Wish us good luck!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mera kort av söta Dagmar =) är så roligt att se hur olika pommar växer upp....

2008-11-27 @ 19:25:16
URL: http://www.jackdows.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0