Länge sen nu...

Är visst inte så bra på det här med att uppdatera bloggen... Men å andra sidan har jag inte direkt något intressant att skriva om heller för det mesta. Idag har jag dock lite uppdateringsmaterial att förgylla er vardag med!

I tisdags var vi på återbesök hos veterinären och, tack och lov, vi är äntligen av med skabben! Det behövdes bara fyra veterinärbesök... Men kändes väldigt skönt att höra att öronen ser helt rena ut nu iaf. Stackars Dagmar kan äntligen leva ett kli-fritt liv.

När vi ändå pratar hälsa kan jag tillägga att nu är det tandbyte på G här. Snart har hon två rader tänder, men valptänderna sitter väldigt löst så jag hoppas de lossnar snart. Men det får nog bli ett telefonsamtal till expertfaster Karin för att få lite råd. Jag vill ju inte vänta för länge så att de nya tänderna blir sneda. Sånt där är så svårt, när man aldrig haft hund tidigare. Man vet ju helt enkelt inte hur det ska se ut, eller vara.

Sist jag skrev praktiskt taget lovade jag ju att jag skulle ha en rumsren hund nästa gång jag skrev. Hur har det då gått med det.. Nja, man kan väl säga som så att det är en av anledningarna till den dåliga uppdateringen den sista tiden. Jag har helt enkelt väntat på att jag ska kunna skriva att: "Nu är Dagmar rumsren!". Men, den som väntar på något gott... I Särna var hon, som väntat, helt rumsren. Vi var också en kort sväng i Falun och även där gick det väldigt bra, även om hon kissade på Sebastians dörr/dörrmatta en gång (misstänker att hon stått vid dörren och påkallat uppmärksamhet ett tag men inte fått nån och att hon då kissade så nära utomhus hon kunde. Mitt fel med andra ord.), men så kom vi hem till mina föräldrars hus och där är hon låååångt ifrån rumsren. Hemma hos mig har det bara skett en olycka, för där går hon fram till trappan som leder ner till ytterdörren när det är dags, men hos mina föräldrar fungerar det inte alls. Så därför känner jag att det är en överdrift att säga att jag har lyckats med detta...

Något jag däremot har lyckats med är att lära Dagmar en hel del annat. Hon är riktigt duktig på "ligg", "kom" och numera också "stanna". "Sitt" kan hon så klart också, men hon har fortfarande en tendens att lägga sig ner efter ett tag. Så det tränar vi på nu och även att stabilisera övriga kommandon mer, så att hon ligger kvar tills jag säger att hon får resa sig osv. Men hon är riktigt duktig redan faktiskt.

För övrigt har jag haft mitt första hundfria dygn sedan jag fick Dagmar. Syster Anna tog med henne på en minisemester till Töcksfors över en natt, och jag tänkte: "Härligt att kunna sova lite längre innan jobbet!". Men, jag har tydligen blivit så van att ha hund att min biologiska klocka inte alls tyckte att jag skulle få sova en halvtimme extra... Dessutom gick jag hela dagen och tänkte: "Men Gud, jag har glömt Dagmar!". Så kan det gå. Tänk vad man vänjer sig snabbt.

Oj, blev ett långt inlägg det här... Men ni får se det som kompensation för det långa uppehållet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0