Stolt matte

Måste bara berätta om två stora framsteg som Dagmar gjort den senaste tiden. För det första så har hon ända sen jag fick hem henne varit ursinnig på dammsugaren när jag dammsugit. Hon har sprungit efter munstycket och skällt som besatt, vilket har varit jättejobbigt. Eftersom jag bor ensam med henne har jag haft svårt att träna bort det här beteendet, men så en dag var vi hemma hos mamma, pappa och syster Anna när de städade. Då bad jag Anna att bara fortsätta dammsuga som vanligt, vad Dagmar än gjorde och så ställde jag med bredvid med godis i handen och så fort Dagmar gjorde en ansats att flyga på dammsugaren sa jag "ah-ah" mycket bestämt. Lyssnade hon fick godis och beröm. Så där höll jag på i kanske två minuter, sen var det som en helt annan hund som stod framför mig: tyst och stilla iakttog hon Anna när hon dammsög! Helt fantastiskt skönt. Blev så stolt! En vecka senare kom det ultimata testet - jag skulle dammsuga själv här hemma. Hon började lite som hon brukar, men nu räckte det med att jag sa "ah-ah" så gav hon sig, och efter några upprepningar av detta så stod hon tyst och stilla och tittade på. Och jag som varit rädd att hon var en av alla för-evigt-dammsugar-hatande hundar! Så lätt fixat var det. :)
Framsteg nummer två är att vi har haft hela två rumsrena dagar!! Känns så otroligt skönt! Äntligen liksom.
Idag åker jag och Dagmar upp till stugan i Särna och när vi var där sist så fattade hon kissa-och-bajsa-ute-galoppen eftersom dörren leder direkt ut till gräsmattan. Här hemma är det ju massa krångliga trappor och så. Så nu hoppas jag på att jag ska lyckas befästa rumsrenheten ordentligt i stugan och att det håller i sig när vi kommer tillbaka! Håll tummarna för oss.

Kommentarer
Postat av: Anette o Karima

Nu är det väl dag för en liten uppdatering va!! Tack för senast, och det var jätte trevligt att får träffa dig i "verkliga livet"!

2008-09-18 @ 18:36:02
URL: http://gothiaskarima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0