Kasperbesök

Igår kom Emma och Kasper förbi en sväng och vi lät hundarna leka i trädgården ett tag. Det var väldigt roligt att se att de äntligen fungerar så bra ihop! Det har väl aldrig varit några större problem, men Kasper var lite för stor och hårdhänt i början så Dagmar blev lite rädd för honom. Dessutom har de alltid ballat ur när de har setts! De har blivit som förbytta - helt tokiga när de har lekt med varandra. Igår gick det hur bra som helst, de lekte glatt, men samtidigt lugnt, och det gick att få kontakt med dem och det kändes som att de var på samma våglängd. Väldigt roligt!

För ett tag sedan var jag och Dagmar hemma hos Emma och Kasper. Vi tänkte att det skulle bli ett jäkla hallabaloo, men de var hur duktiga som helst! Det fungerade alltså även då hur bra som helst, så nu kan jag och Emma lugnt träffas i fortsättningen utan att oroa oss för att hundarna ska vara jobbiga.

Emma och jag har dessutom bestämt oss för att vi ska ses en gång i veckan och träna ihop. Vi gjorde det förut, men kom av oss. Men nu ska det bli ändring på det! Vi bestämde att vi varje vecka ska bestämma oss för ett trick som vi ska träna in och visa upp nästa vecka. Kan bli kul!! Jag och Dagmar började redan idag, men något som Klickerklok kallar för Puppy Yoga. Och nej, Puppy Yoga ser inte ut som på bilden nedan...

Bild härifrån


Puppy Yoga går snarare ut på att hunden lägger sina tassar över min arm och böjer ner huvudet mellan tassarna, ner mot golvet. Ska tydligen vara bra som stretching och sånt.
Vi får väl se hur väl vi lyckas...

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0