Tillbaka till verkligheten

I söndags åkte vi hem från stugan i Särna och kom tillbaka till ett Karlstad med yttepyttelite snö på backen. Idag är det nästan 3 plusgrader, så det lilla försvinner nog snart om det inte fryser på. Det ska det ju iofs göra enligt väderleksrapporten, men man vet ju aldrig.

I alla fall så fick vi besök av min gamla Dublin/Afrika-reskamrat Johanna. Var superroligt att träffa henne igen! Det var ett tag sen nu, trots att vi bor i samma stad. Nåja, så blir det ibland. Dagmar älskade iaf Johanna! Oftast bryr hon sig inte så mycket om främlingar, utan bara om oss i närmaste flocken, men Johanna är en riktig hundmänniska som hon blev störtförälskad i. De lekte och busade så Dagmar blev alldeles utmattad. Skönt! :)

Idag har vi varit ute i den lilla skogen bakom huset och tränat lite inkallning, kontakt, stanna och stanna kvar. Det har blivit väldigt lite träning den senaste tiden, tyvärr. Får väl erkänna att jag blivit lite slapp och slö sen jag slutade jobba i början på december och sen valpkursen tog slut. Men igår anmälde jag oss till fortsättningskursen som heter Vardagslydnad 1 och den börjar 15e januari. Det ska bli jätteroligt! Jag tror dock att det kommer vara lite för lätt för Dagmar och mig, men kursledar-Malin har sagt att hon ska försöka ge oss utmaningar som är mer krävande, tex att vi tränar Dagmar lös. Så det ska bli superkul att komma igång igen.

Ikväll ska vi ta en rejäl promenad in till stan. Tänkte låna syrrans lägenhet (som ligger ca 3 minuter från jobbet) eftersom jag börjar jobba imorrn. Då får jag iaf sova en halvtimme längre än när jag sover hemma! :) Man får inte vara dum!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hejsan´, hur mår lilla dagmar. kommer inte ihåg om det var du som berättade att du brukade gå till en uppfödare och få hans klor klippta och sånt? Heter hon möjligtvis Kate?

Ha det bra

2009-01-06 @ 14:51:11
URL: http://nallisballis.blogg.se/
Postat av: Nathalie

ok då måste jag tagit fel, pratade med en annan som också hade dvärgspets. hihi. Ha det bra

2009-01-07 @ 12:58:20
URL: http://nallisballis.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!

Härliga dagar i Särna!

Vilka bilder! kan du inte skicka den fantastiska bilden på den flygande Dagmar och dig på Näcksjön till Kristina Bertilsson? kan vara användbar till tidningen någon gång. Eller skicka den till mig så skickar jag den till henne. En snygg framsida på tidningen skulle jag tycka!!

Nyhet: Kusin Linn i Ystad har hämtat sin valp Djurtorps Tariyakí (med reservation för stavningen) "Kenzo", häromdagen. Snart kan vi ha släktmöte med alla pommar!

Kram från faster.

2009-01-08 @ 21:15:19
Postat av: Fatima

Men Manglarn! Här smyger det fram att du haft en blogg sen i Maj! Utan att säga nåt! Det var det värsta, det blir svårt att komma över. Helt förkrossad. Kram / Jammarn

2009-01-14 @ 12:45:39
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0