Att det ska vara så svårt...

...att kissa och bajsa utomhus! Dagmar har en förmåga att helt glömma bort att göra sina behov när vi är ute, eftersom det finns så himla mycket andra roliga saker att göra då. Men så fort vi kommer in minns hon vad det var hon skulle göra och vips ligger en liten korv eller en pöl på golvet någonstans. Har läst att det tydligen är ganska vanligt att valpar beter sig så här, men jag hoppas att det går över snart! Fast det funkar bra att kissa ute när jag tar ut henne DIREKT när hon vaknat, men då måste jag i princip lyfta ut henne innan hon riktigt hunnit fatta själv att hon är vaken.
Men, men, jag har ju bara haft henne i sex dagar, så vi får väl ge det lite tid. :)

Måste ju dock skryta lite också: efter tre dagar kunde Dagmar sitta på kommando! Inte illa va? Det är en smart liten tjej jag fått hem.

Ett annat huvudbry för min del har varit maten. Hon ville inte äta uppblött torrfoder efter bara några dagar, men hon åt det gärna torrt när hon fick det som godis. Jag har läst någonstans att det inte är bra för hundar att äta torrt torrfoder, eftersom det sväller i magen, så jag ringde och frågade Uppfödar-Elisabeth hur jag skulle göra. Fick beskedet att det inte är någon fara att ge maten torr, så det har jag gjort nu och det funkar fint. Så det var en lättnad! Nu äter hon duktigt igen.

Kommentarer
Postat av: Faster Karin

Så har jag då äntligen fått rapport telefonledes och info om bloggen! Skönt att allt går så bra och att hon charmat resetn av familjen (inkl broder

P-O).

Min Zallie (Dagmars halvsyster!??) hälsar förstås.

Kul att se bilderna eftersom jag inte sett henne sedan besöket vid 5 v ålder. Hon ser lovande ut!

Nu är det bara att planera första valputställningen, eller hur? I slutet av juli eller så? Sedan följer ni väl med till rasspecialen i Skåne 13/9!!!!! Fri resa erbjudes!

Hälsningar

faster Karin

m fl

2008-06-08 @ 17:10:36
Postat av: Angelica Persson

Hej!



Jag har en släkting till dagmar, Poenyas Stella-Nova, dotter till karins Zallie. Kul att se bilder på Damar, toksöt!



mvh Angelica och pommarna

2008-06-08 @ 22:58:37
URL: http://vetstud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0