Första veterinärbesöket...

Jag har tyckt att Dagmar kliar sig onormalt mycket bakom öronen ett tag nu, och när jag tittade i öronen var de fulla av brunt "vax". Jag vet ju inte riktigt hur öronen ska se ut när de är friska, men jag har läst att de ska vara "rena" och det tyckte jag inte att man kunde kalla Dagmars öron. Därför ringde jag uppfödaren igår kväll och berättade om hennes beteende och kletet i öronen. Det visade sig att en tik som varit på besök på kenneln hade smittat några av hundarna med öronskabb, och uppfödaren trodde därför att Dagmar också hade fått det. Alltså ringde jag till djursjukhuset det första jag gjorde i morse och hon i receptionen tyckte att vi skulle komma dit, men det fanns inga tider kvar så det fick bli en akuttid. Kul, tänkte jag, nu får vi väl sitta där hela dagen och vänta. Men det gick faktiskt rätt fort. Min morfar som var här på besök skjutsade dit oss och en timme och en kvart senare var vi klara. Men det var ett jobbigt besök för min lilla tuss! Hon tyckte att det var läskigt redan när vi kom in i undersökningsrummet och började pipa lite och tryckte sig mot mig. Men jag och veterinären låtsades som att allt var normalt och hon lugnade ner sig... tills det var dags för undersökning och rengöring av öronen (för det var såklart öronskabb)!! Usch, vad Dagmar pep och skakade och tyckte att det var läskigt! Hon gillade inte alls att få vätska sprutad i öronen. Veterinären fick ut massor med brunt äckelklet, som skulle skickas till labbet för att kolla om det var skabbdjur i det, men det var så mycket parasiter där att man kunde se dem med blotta ögat, så det behövdes inte skickas iväg. Istället fick Dagmar en engångskur med spot-on-lösning, som ska ta död på parasiterna. Jag hoppas verkligen att det hjälper nu bara! Jag tycker så synd om henne när det kliar så fruktansvärt! Och inget kan man göra för att hjälpa till... Öronen är i alla fall rena nu, och Dagmar har somnat av ren utmattning. Det var inget roligt besök det där... Och matte blev en tusenlapp fattigare. That's life som hundägare! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Skabbrööveeeeeeeeen!!!

2008-06-21 @ 23:17:18
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken fin hund du har! Kram Sandra

2008-06-23 @ 17:15:18
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Pontus The Favvo

Hej Sara! Blev extremt glad när jag hörde att du skaffat en liten hund, och jag blev ännu gladare när jag hörde att det var en Dvärgspets/Pomerian. Och här är skälet varför: I filmen "The Big Lebowski" (en av världens bästa filmer genom alla tider) utspelar sig en mycket rolig scen i en bowlinghall med en liten jycke i huvudrollen. Så håll till godo :)





DUDE

You're fucking twenty minutes late.

What the fuck is that?



WALTER

Theodore Herzel.



DUDE

Huh?



WALTER

State of Israel. If you will it,

Dude, it is no--



DUDE

What the fuck're you talking about?

The carrier. What's in the fucking

carrier?



WALTER

Huh? Oh--Cynthia's Pomeranian.

Can't leave him home alone or he

eats the furniture.



DUDE

What the fuck are you--



WALTER

I'm saying, Cynthia's Pomeranian.

I'm looking after it while Cynthia

and Marty Ackerman are in Hawaii



DUDE

You brought a fucking Pomeranian

bowling?



WALTER

What do you mean "brought it bowling"?

I didn't rent it shoes. I'm not

buying it a fucking beer. He's not

gonna take your fucking turn, Dude.



He lets the small yapping dog out of the carrier. It scoots around the bowling table, sniffing at bowlers and wagging its tail.



DUDE

Hey, man, if my fucking ex-wife asked

me to take care of her fucking dog

while she and her boyfriend went to Honolulu, I'd tell her to go fuck herself. Why can't she board it?



WALTER

First of all, Dude, you don't have

an ex, secondly, it's a fucking showdog with fucking papers. You can´t board it. It gets upset, its hair falls out.



DUDE

Hey man--



WALTER

Fucking dog has papers, Dude.--Over the line!



Wow vilket långt inlägg! Ha de gott nu!



2008-07-01 @ 19:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0