Hur orkar man med en "riktig" bebis?

Jag tror aldrig jag har varit så här trött och utpumpad förut. Energin är likamed noll för tillfället och då är det ändå bara en hundvalp jag har skaffat. Min kompis Karin har just fått en liten son och hon, bebisen och karl'n bor för tillfället hos hennes föräldrar för att det är så jobbigt, och jag kan inte annat än säga att jag förstår henne! Det måste ju vara hundra gånger jobbigare att skaffa barn än hund. Och om jag är så här trött.. Ja, vad säger man.
Nu låter jag visst lite negativ känner jag, men det är såklart jätteroligt att äntligen ha fått hem lilla Dagmar och naturligtvis var jag föreberedd på att det skulle vara både jobbigt och uttröttande, men det går aldrig riktigt att föreställa sig exakt hur det kommer att kännas när man är uppe i det. Jag vet att det kommer bli bättre, så det är bara att kämpa på, men slutsatsen man kan dra av detta inlägg är i alla fall att det känns mycket inaktuellt att skaffa barn för min del! :)

/Trötter och Dagmar, som just nu far runt som en toka i lägenheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0