Usch vilken natt!

I natt blev Dagmar magsjuk. Jag vaknade av att hon kräktes ordentligt, hon fick upp allt hon hade i magen. Sen vaknade jag av att hon satt och bajsade i ett hörn, stackarn. Och så höll det på - hela natten. Klockan fyra insåg jag att jag inte skulle orka gå till jobbet, och att jag inte heller skulle kunna lämna Dagmar, så jag ringde till Lisa som jobbade morgon och sjukskrev mig. Har inte fått många timmars sömn, men nu är iaf Dagmar pigg och glad igen. Jag lyckades lura i henne vatten genom att lägga lite av hennes supergoda färskfoder i vattenskålen. Då var hon tvungen att dricka för att få i sig maten. :) Så aptiten är iaf tillbaka nu, även om hon är väldigt trött och utmattad. Det kan jag gott förstå - man har väl själv varit magsjuk och vet hur man mår dagen efter.

Min snälla mamma åkte till veterinären förut och köpte medicin, så nu ska hon få äta Pro-Kolin i några dagar, sedan ska nog magen och tarmen vara återställd igen.



(Bild lånad från: http://www.hyperdrug.co.uk/images/D4448-1.jpg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0