Flytt på G

Jag och Dagmar har fått en ny lägenhet! För två veckor sedan fick jag ett mail från en bekant till familjen. Hon tipsade om att Svenska Kyrkan hade några nyrenoverade lägenheter precis bredvid Domkyrkan (dvs mitt i stan!) som de letade efter hyresgäster till. Jag slängde mig på telefonen och ringde kvinnan som hade hand om det hela. Ca fyra timmar senare stod jag, mamma och Anna i världens finaste lägenhet! Jag blev alldeles förälskad direkt och kände att den här bara måste jag ha. Den är helt nyrenoverad, med kök och badrum som ser ut som hämtade ur en inredningskatalog, ligger mitt i smeten, är på 46 m2 - och kommer bara kosta ungefär 3400 kr i månaden!! Det var med andra ord ett riktigt kap, så jag talade om att jag var jätteintresserad och jag skulle få besked 1-2 veckor senare. Och jag väntade, och väntade, och väntade på att hon skulle höra av sig. Jag mailade, men fick inget svar, jag ringde och fick ett mystiskt och ganska otrevligt svar och jag började tappa hoppet. Men, efter många om och men så ringde hon i fredags vid klockan 16 och sa att jag fick den!! Så det var bara att snabbt ringa min nuvarande hyresvärd och säga upp den här lägenheten. Sen satte jag ut en annons på Blocket, eftersom jag har tre månaders uppsägning på den här och inte vill betala dubbelhyra. Jag har fått hur många intressenter som helst och idag kommer en tjej från Uppsala som eventuellt flyttar in direkt. Så jag flyttar redan på måndag! Aaah! Ska bli så himla roligt! Fast det är vansinnigt jobbigt att packa ner allt i kartonger måste jag säga... Höll på hela dagen igår och är långt ifrån klart. Men men.. Det blir värt det i slutändan!


Och det bästa är att Anna bor 100 meter från min nya lägenhet (och min kompis Sofia bor kanske 200 m därifrån)!
Vi blir alltså grannar!



Saxat från annimoll.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Favvo Moster

Vicken Tur alltså, det är bara att gratulera. Blir perfekt när Favvo moster kommer på besök, nära till er båda.Middag hos den ena och Kaffe på maten hos den andra.

/Kramar

2009-02-01 @ 14:09:30
Postat av: Anna

Ja det är så bra!! :D Fan va kul vi kan ha nu. Jämt, jämt, jämt liksom! Woho!!

2009-02-01 @ 15:50:23
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Marie

Så kul, grattis!

2009-02-02 @ 09:03:54
URL: http://www.sportigamarie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0