Oh shit alltså...

Det är dyrt det här med hund. Eller, iaf om man vill göra roliga saker och lära sig massa nytt! Dagmar i sig är ju inte särskilt dyr, förutom i inköp då.. :) Men jag tycker det är så himla skoj att gå kurser och jag tycker att det är värt att lägga lite extra och få en riktigt bra instruktör, så därför dissar jag brukshundsklubbarna. (Fast på tisdag börjar vi faktiskt en agilitykurs på Hammarö BK. Man måste ju testa iaf..) Det är ju bara det att en privata instruktörer lätt tar över 2000 spänn för en kurs och det är ju inte en piss i havet för mig direkt. Tidigare i somras gick vi ju rallylydnadskursen, som kostade strax över tusenlappen om jag inte minns fel. På tisdag börjar vi alltså agilityn, som gick på ca 1000 kr inkl. medlemsavgiften. I mitten på september blir det en intensiv helgkurs i shaping hos www.klickerklok.se och den kostar hela 2500 kronor, sen har jag precis anmält mig till en grundkurs i klickerträning på samma ställe och där rinner ytterligare 1600 kr ur min plånbok.. Lägg sedan till att jag var hos veterinären och gjorde en hälsokoll på Dagmar för några dagar sedan (hon har börjat visa aggressiva tendenser och jag ville kolla så att det inte beror på sjukdom) och den kostade sjukt mycket - 2300 kronor!! Nu får jag nog ut på försäkringen, men med självrisk och 25% får jag ju bara tillbaka typ 400 spänn.
Så, summa summarum: Sommaren och hösten 2009 har jag lagt ut ca 8 600 kronor. Shit. Jag som inte ens har nåt jobb. Gulp. Sponsra någon?

Kommentarer
Postat av: Jimmie & Kingeling

hehe, det var inte liite dyrt det ;) jag har sån tur att jag har en kompis som är agility, freestyle och lydnads-instruktör + att på mitt hundgymnasie så har vi lektioner i alla "hundsporter/grenar", så det känar jag nog in mkt pengar på ;) hehe, tur det^^ annars hade jag nog inte haft råd med alla Kingens kläder, halsband osv.. kram

2009-08-14 @ 23:01:20
URL: http://kingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0