Fäbodliv

Igår åkte jag, Anna och Dagmar ut till Foskdalvallen där vår släkting Helenas karl Kjell har en fäbod. De två hade firat nyår där och bjöd dit oss på en liten visit. Eftersom varken jag eller Anna har varit på någon fäbod förut (vad vi minns iaf!) så tackade vi glatt ja. Och det ångrar vi inte! Det var hur mysigt som helst där ute. Eftersom det är vinter fanns inga djur där nu, förutom Kjells hund, men det räckte för oss för den här gången. Vi får ta ett återbesök till sommaren. Här kommer några bilder från besöket.


En liten del av fäboden


Vacker vy på vägen till Foskdalvallen


Helena, jag, Kjell och hundarna (Dagmar gömmer sig) på fäboden


På promenad med hundarna. Jag blir lite klämd mellan de två turturduvorna... :)


Promenix

Efter promenaden bjöd Kjell och Helena på lunch i form av supergoda mackor med lax, grönsaker och skinkröra på. Mums!!

Summa summarum: Väldigt trevligt besök på fäboden. We'll be back.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0