Världens coolaste hund

Nu är vi tillbaka på jobbet efter en intensiv helg i folkmusikens tecken i mitt älskade Särna. Det har verkligen varit jätteroligt på låtkursen och jag har lärt mig massor med nya låtar. Dagmar tyckte nog inte att det var lika kul, för det fanns inte så mycket tid över för henne tyvärr. Men lite lek i pudersnö blev det och det är alltid uppskattat av Daggisen!
På lördagskvällen samlas alltid alla som vill i Nystugan för att spela, och i år var vi 22 stycken glada spelmän och spelkvinnor. Dagmar var med en stund och imponerade oss alla med att inte ens lyfta på huvudet när vi drog igång med spelet. Alla som någon gång hört en fiol ljuda kan ju själva räkna ut hur mycket det låter när 22 fioler spelar samtidigt!! Men Dagmar bara låg mitt på golvet och gnagde på sitt ben. Ibland nosade hon nyfiket på några taktstampande fötter, men hon var helt lugn. (Önskar att jag haft kameran med så jag kunnat föreviga denna kväll..)
En hund som diggar folkmusik - jag kunde inte fått en bättre vovve! :)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: jojje

hej;D så du bloggar också om din hund;D vilken fin spets.

2009-01-26 @ 15:58:06
URL: http://minrottweiler.blogg.seinmin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0