Dags igen... Och vilken värme!

Igår var det återigen dags för kurs i rallylydnad. I Karlstad var det supervarmt: nästan 30 grader i solen! Man märkte tydligt på Dagmar att hon påverkades av värmen, för hon blev jätteseg och loj och jag undrade i mitt stilla sinne om det överhuvudtaget skulle gå att träna med henne. I början av lektionen gick det väl sådär. Hon var för trött helt enkelt. Men efter ett tag flyttade vi in i skuggan och jag hällde lite vatten på henne och då piggnade hon till. Sedan gick det superbra. Vi fick bland annat lära oss ett ganska krångligt moment: jag som förare svänger åt vänster, medans hunden går åt höger bakom mig och rundar mig för att sedan komma upp i fot-läge igen. Jag trodde aldrig vi skulle klara det, men det gick hur bra som helst! Så himla kul!

Efter kursen tog jag och Emma med våra hundar och en kurskompis Frida och hennes labrador Stina ner till vattnet. Där fick de springa och busa lite och de som vågade badade (läs: Stina badade). Det var ett  härligt avslut på kurstillfället! 
Efter detta var Dagmar supertrött och sov som en stock tills i morse när jag fick tvinga upp henne för att åka till dagis. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0