Inspirerad

Igår kväll innan jag gick och la mig läste jag lite i min nya bok "Hundlekar: stimulerande träning för smarta hundar". Jösses vad inspirerad jag blev! Det finns ju så mycket roliga tricks man kan lära de små liven! Eftersom boken (och typ resten av världen) varmt förespråkar klickerträning så ska jag ge det ännu en chans. Jag köpte en klicker för länge sen, men tyckte inte riktigt att jag fick till det. Häromveckan skulle vi gått en klickerkurs, men den blev inställd, så nu får jag helt enkelt ge mig tusan på att knäcka klickerkoden på egen hand. Jag har läst mycket mer om det nu så det känns som att jag har en bättre föreståelse på vad det går ut på. Framförallt har jag insett att jag måste låta klickern tala - jag ska hålla käften, rent ut sagt. :) Så förhoppningsvis kan vi båda få utmana våra hjärnor och träna in några nya tricks. Kanske vore en bra idé att klicka in "kom hit" också! haha... :)

Kommentarer
Postat av: Sofie o Specs

Hahaha du, jag kan säga att specs är döv för tillfället! När han leker med en annan hund är han verkligen stendöv. Då får jag precis samma tankar som du. Haha dom är så jobbiga ibland ;) Annars går allt bra för oss! Vill gå kurs, men hittar ingen för oss nu :(

2009-03-27 @ 10:13:24
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0