Rallylydnad verkar kul!

I tisdags kväll hade vi vårt första rallylydnadspass. När jag kom dit visste jag knapp var sporten innebär, och egentligen var jag väl inte så jättemycket klokare efteråt heller. :) MEN, det verkar superkul och det gick sååå bra! Det viktigaste i rallylydnad är fotgående och kontakt och jag måste säga att Dagmar gick jättefint! Instruktören, som för övrigt verkade superbra, berömde oss massor, så det var inte bara jag som tyckte det gick bra. Det känns så skönt att vi har tagit oss ur den hemska svackan vi hade för någon månad sedan. Då funkade ingenting, Dagmar bara sket i mig och jag blev bara irriterad. Sen började vi med klickerträningen och nu är det precis som innan svackan. Underbart!!!

Förresten, på måndag ska vi titta på en pomeranian åt Anna. Spännande! Han är rätt gammal dock, 7 år! Men det kan ju vara värt att ta en titt på vovven iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0