Hundträff och kanotdag

Nu är vi nyss hemkomna från en fantastisk dag på älven. Jag och fem andra tjejer bestämde oss för att hyra kanoter och tillbringa dagen på vattnet. Dagmar fick efter moget övervägande följa med. Jag var jättenervös för att hon skulle tycka att det var läskigt och bli rädd, men hon var hur cool som helst och verkligen njöt av färden! På vägen uppströms i början satt hon bara stilla i kanoten och jag började tro att hon inte tyckte om det, men så plötsligt klättrade hon upp och ställde sig med framtassarna över kanotkanten och stod där och kollade sig omkring. Och självklart hade hon flytväst på sig, annars hade hon inte fått vara med! Vi hade det iaf hur bra som helst, båda två. Och nu är vi båda två dödströtta. Dagmar har lagt sig på en filt som låg i en hög i soffan och sover som en stock. Min kropp är alldels öm (undrar hur det känns imorrn?!?) och jag skulle egentligen också vilja lägga mig och sova. Men det ska diskas och plockas i ordning här och så ska man väl äta något idag också antar jag. Så sömn får det bli först ikväll. :)



I lördags hade vi vår hundträff - och den blev superlyckad! Jag tror att nästan alla frågade om vi skulle ha någon mer träff och vi bestämde att vi ska det, fast den kommer nog inte bli lika uppstyrd. I lördags höll jag i klickerintroduktion och rallylydnadsintroduktion och min kompis Linnéa, som är veterinärstudent, höll föredrag om virus och vaccinationer. Efter allt detta var det fri lek för vovvarna, de små för sig och de stora för sig. Men tror ni jag höll på att dö när sheltien Teja (Dagmars bästis) sätter full fart rakt mot de stora hundarna - och Dagmar följer så klart efter. Eller, egentligen höll jag på att dö först när en bernen sennen började jaga Dagmar. DÅ hade jag j*vligt hög puls kan jag säga! Men som tur är så är hon ju mycket kvickare än de stora hundarna, så bamsehunden hann aldrig i kapp. Pju. Det hade kunnat gå riktigt illa!!! Men efter det höll Teja och Dagmar sig i närheten av oss och de två mopsarna Stig och Saga. Saga går på agilityn och Dagmar leker väldigt bra med henne också.

Imorrn är det äntligen dags för shapingkursen hos Klickerklok. Det ska bli grymt spännande! Det är två heldagar, så vi åker tidigt imorrn bitti och sen sover vi på vandrarhemmet på Boda Borg i Karlskoga. Vi kommer hem på onsdag kväll, förmodligen svintrötta och fullpumpade med ny kunskap!

Ska förresten försöka få tag på bilder från hundträffen och ladda upp så fort jag får dem. Kanotbilder bjuder jag på nedan! 

Alla bilder av Elinor Hägg


Kommentarer
Postat av: Marie

Så. Jävla. Störd. Bild. :)

2009-09-22 @ 10:57:16
Postat av: Anna

känner du min kusin? :)



jag hade gärna kommit på hundträff men jag blev sjuk :( nästa gång :)

2009-09-22 @ 21:42:47
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0