Blandade känslor just nu...

Nyss hemkommer från ett träningspass med Emma och Kasper. Kasper har börjat göra små utfall mot andra hundar så nu tog vi tag i skvallerträningen på riktigt. Vi fick hjälp av en tjej och hennes rottis, som fick gå fram och tillbaka, om och om igen... :) Det gick superbra och jag tycker det var ett jätteroligt och givande pass! Har inga tvivel om att Kasper kommer lära sig detta.
Det enda kruxet var att den andra tjejen tränade sin hund på ett sätt som fick det att knyta sig i magen på mig. Så fort hon pratade med sin hund röt hon i princip. SITT! LIGG! JAG SA LIIIGG! Dessutom korrigerade hon genom kraftiga koppelryck, så att hela hunden rycktes med. Ni skulle sett vovvens kroppspråk - jösses vad rädd och underlägsen! Men det värsta av allt var att människan berättar att hon har kommit på ett sätt att lösa koppelgåendet, som hon har problem med. "Men det är ju inte riktigt lagligt" sa hon. När jag frågar vad hon använder får jag svaret jag fasade för - stackel! STACKEL!!! Vem f*n är så dum att hon använder stackel på sin hund? Usch, jag önskar att jag kunde polisanmäla henne på direkten, men det kan jag ju inte eftersom det skulle gå ut över Emma.. Jag har fortfarande en klump i magen när jag tänker på detta... Stackars hund! "Jag har bara använt det en gång hittills, men det går så mycket bättre redan!" sa människan. Tror fan det. Om något satte ett stackel på mig skulle jag också lära mig gå fint i ett litet kick. Hemska hundtränare det finns...
Hur tänker man?
Mer läsning från Aftonbladet:
"Metoderna är värdiga tyska SS"
"Hundarna utsätts för ren tortyr"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0