Operation: Antiskall

Har nu (äntligen!) inlett arbetet med att få Dagmar att sluta skälla så vansinnigt mycket. Hon har verkligen oerhört lätt att ta till skall och det är riktigt, riktigt jobbigt ibland. Hon stressar upp oss båda och så blir det inget bra alls...
Nu har jag hur som helst tänkt satsa allt på två metoder: skvallerträning och förstärkning av tysthet. Skvallerträningen har jag tänkt mig på följande vis: Hon hör något, men istället för att skälla springer hon fram till mig och hoppar upp mot mitt ben för att få belöning. Vi började lite idag, med min syster som "the noise maker". Jag tvingade ut henne i trapphuset där hon fick springa, hoppa, sparka, sjunga, skrika osv. Första passet klickade jag bara för att hon inte skällde, men andra passet lade jag på benhoppet, som jag för övrigt lärde in separat igår. Så nu gäller det bara att baklängeskedja ihop detta. Vi får väl se hur det går... Efter mitt och Annas pass kände jag hopp, men nu vette fan... Det är så svårt när man inte har någon som kan göra ljud åt en. Men jag ska kämpa vidare i alla fall.

Kommentarer
Postat av: antiskallhalsband

Duktig du är som tränar med din hund, önskar att min hund och jag var lika duktiga. Vi får ge det ett försök.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0