Uppdatering

Insåg precis att jag inte skrivit alls sedan dagen innan nyårsafton. Fy skäms...
Nyår gick i alla fall helt klart över förväntan! Hon höll sig helt lugn ända fram till tolvslaget, trots att det smällde i princip hela dagen. Runt halv tolv-snåret gav jag henne min färskfodersaktiveringsleksak och som jag trodde - den blev grymt populär! Fast den var tydligen inte tillräckligt distraherande för att hon skulle glömma bort raketerna helt. :) Men kl 00.00 brakade liksom hela världen loss och då var det inte roligt längre, tyckte Dagmar. Hon sprang då in och gömde sig bakom soffan och låg där och tryckte i en halvtimme ungefär. Då hade det slutat smälla och hon kom fram igen och blev sig själv ganska omgående. Jag är väldigt nöjd trots att hon gömde sig ett tag, för hon var väldigt lugn trots att hon var rädd. Det var mer som att hon tyckte det var lite obehagligt och ansåg det säkrast att gömma sig litegrann. Hon hade inte alls någon panik vilket var oerhört skönt! Så nu känns det helt okej att låta någon annan passa henne nästa nyårsafton, om jag mot all förmodan skulle få för mig att fira som alla andra... :)
Hoppas ni hade en bra nyårsafton och att era hundar, om ni har några, klarade det fint!
God fortsättning!
P.s. Det är alldeles för kallt för Dagmar nu. Så fort vi går utanför dörren fryser hon om tassarna och börjar hoppa runt på tre (och ibland till och med två!) ben. Jag vågar inte gå ut med henne längre av rädsla för köldkramp. Tur att man har en pomme och inte en aktiverings- och motionsgalen border collie eller något! :)

Kommentarer
Postat av: juliusmatte

Kul att det gick så bra under raketnatten :)Så synd om de stackars små tassarna! Nu vill jag verkligen ha bort snön&kylan, inte för att Julle med sin polarhundspäls bryr sej, men jag :) haha

2010-01-07 @ 13:40:15
URL: http://juliusmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0