Det var skabb ja..

Veterinärbesöket igår gick bra, och Dagmar fick massor med beröm för att hon satt så stilla när de tittade henne i öronen och klämde på henne överallt. Tro fasen det, så mycket som hennes öron har blivit tittade i under hennes korta liv! :) Tyvärr var det ju som jag trodde: skabbe är tillbaka. Eller, den har snarare aldrig försvunnit helt. Men eftersom det här var tredje gången vi var hos veterinären för samma problem så fick vi nu en riktig dunderkur med två mediciner, dels en spot-on-lösning, dels örondroppar. Så nu ska vi väl bli av med de små parasiterna, hoppas jag!

Annars är det i alla fall bra med Dagmar. Jag har anmält oss till en valpkurs som skulle börja i slutet av augusti, men har inte fått besked om startdatum än. Jag träffade en tjej som rekommenderade just den här kursen, men igår när vi var hos veterinären så gick jag och Dagmar förbi det stället, som också är ett hunddagis. Precis då gick personalen ut med hundarna och en av dem tokvrålade åt en av vovvarna: "MOOOOAAAAA!! GEE DIIG!!". Kollade på hemsidan och såg att det är den tjejen vi ska ha som instruktör.. Så det kändes lite sådär.... Vad hände med mjuka metoder?? Jag hoppas hon hade en dålig dag bara och att det inte är det valpkursen går ut på..

Kommentarer
Postat av: Anette o Karima

Hej på er.

Det va så länge sedan jag va in på er sida o uppdaterade mog så jag var tvungen att göra det idag. Otäckt det där med skabb, men vi får hoppas att de tog prover så de vet vilken sort det är, för då får ni bort dem tillslut.



Hoppas det blir bra på valpkursen, Hon kommer säkert bli kursens stora stjärna. Ha det gott!

2008-08-29 @ 14:52:31
URL: http://moonzanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0