En månad!

Idag har jag haft Dagmar i en hel månad! Tiden har gått ruskigt fort och jag har verkligen inte hunnit med allt det jag velat göra. Men mycket kul har vi haft tillsammans redan! Dagmar har tex fått många bästisar, som våra grannar.. Bildbevis på alltihop nedan! :)

             



Idag fick Dagmar sitt första bad. Jag har duschat henne en gång förut, men inte med schampoo. Egentligen skulle jag gjort det för en vecka sen, men eftersom jag inte ville duscha bort medicinen mot skabben som veterinären spred i pälsen på henne så har jag väntat. Med resultatet att hon var riktigt smutsig nu!!  Duschen gick iaf rätt bra. Hon tyckte väl inte att det var jättekul direkt men ren blev hon till slut. Så nu ligger hon duschad, fönad och borstad i mitt knä och sover.

Förra veckan var Moster Carina och Morbror Lasse här med deras finska lapphund Bentley. Efter en låååång introduktion blev han och Dagmar bästa kompisar. Stor möter liten = succé. Fast när det började bli lite busigt fick vi avbryta så att det inte blev några benbrott eller så.. Men det gick verkligen jättebra! Och i helgen var vi i Särna och träffade Faster Karin och Kusin Maria med pommarna Zallie och Rasmus och engelska Toy Terriern Emma. Kort sammanfattning: Emma + Dagmar = sant. De verkligen älskade varandra! Rasmus tyckte också det var kul att leka med Dagmar, men Zallie, som har haft en kull valpar, verkade tycka att det var irriterande med ännu en valp och fräste ifrån så fort Dagmar kom för nära! :) Bilder från Särna kommer i nästa inlägg.

     



Nu ska vi kolla på tv och sen gå ut en sväng innan det blir sängdags!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0