Att bli med hund... och blogg.

Jag har alltid hävdat att "Någon blogg ska jag minsann inte ha!", för jag är liksom inte typen som gillar att skriva saker som "löst folk" (no offence people!) kan läsa. (Lite problematiskt med tanke på att jag jobbar som journalist, men..) Hur som helst, om två veckor får jag hem min valp Dagmar och det är en otroligt stor grej i mitt liv, eftersom jag aldrig haft hund förut. Den här bloggen kommer med andra ord handla om mitt nya liv som hundägare och dess utmaningar. Tanken är att jag ska dela med mig av hundägeriets prövningar och ups-and-downs. Sedan är det ju ett bra verktyg för att få mig att ständigt fotografera Dagmar också: nu har jag ju någonstans att visa upp henne!

Dagmar är av rasen Pomeranian, eller Dvärgspets som den hette förut, och på bilden här nedan är hon bara fem veckor gammal.


571117-3



Nu återstår bara att se hur det här med bloggandet, och hundägeriet, går!

Sara

Kommentarer
Postat av: Anna

Wwohooo!!! Bloggägare och soon-to-be-hundägare. Oh my god, vart ska detta sluta? Jag vågar inte ens tänka tanken.
/ Syrsan!

2008-05-18 @ 14:53:41
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Anette

HEJ Sara och Dagmar.
Jag dööööööör så gullig. Det var absolut det sötaste jag sett. Jag önskar dig lycka till i både ditt bloggande och "hundande". Jag lovar att du har en massa roligt framför dig. Och du får gärna höra av dig om du behöver hjälp någon gång. Men jag vet ju att du har Pappa som hjälper dig oxå!!!!
//Kram Anette och Karima
Spana gärna in bilderna på Kariima som valp på www.karima.zoomin.se

2008-05-18 @ 16:02:35
URL: http://www.gothiaskarima.blogg.se
Postat av: Favvo moster

Hej Sara!
Jag får då säga det, att gulligare får man nog leta efter, nästan för söt. Det var ju bra med en blogg då kan vi här i Dalsland få följa Dagmars uppväxt. Känns lite konstigt med namnet men man vänjer sig. Hursomhelst ska bli kul att få se henne och att få träffa kanske resten av familjen. Lycka till!

//Kramar från Moster

2008-05-18 @ 18:56:30
Postat av: evelina the real kiwi

....Så möttes våra vägar igen, min kära Boylocke! Det ska bli ett sant nöje att få följa dig och Dagmar:)! Nu har jag för övrigt spenderat 3 timmar på att göra allt utom att tentaplugga, jag skriver tom ett inlägg här, trots att vi nyss ringts!?! Nej,nu får jag ta och rycka upp mig, sortera hudkrämer efter färg och märke, eller nått annat vettigt! Puss på dig och lycka till i helgen!

2008-05-29 @ 11:22:27
Postat av: ewe

Hej!.....va söööt...jag tror jag dör, men fa f*n har hänt med national geographic Sara??? Dåligt med foton??!!! :P kram!

2008-06-12 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0