Grrrr...

Idag när jag, mamma, pappa och Dagmar var ute på promenad mötte vi en lös whippet som var ute med sina ägare. Jag satte Dagmar på min högra sida så att hon skulle komma så långt bort från den andra hunden som möjligt, men när vi nästan var framme gjorde den andra hunden ett utfall mot henne. Jag röt till snabbt som tusan och slet bort hunden, samtidigt som jag drog Dagmar bakom mig, men den andra hunden sprang efter. Jag försökte återigen mota bort den, men den fortsatte att dra sig mot Dagmar med raggen rest. Under tiden som allt detta hände stod ägarna lugnt och tittade på! De gjorde inte en enda insats för att hjälpa till! Efter en stund bad jag dem att koppla hunden och då fick jag svaret att den var snäll! Snäll?!? Hundfan gjorde ju ett utfall mot Dagmar! Grrr.. blev så irriterad! Men gubben tog iaf tag i hunden och höll den tills vi hade gått, så lite snäll var han ju. Men fruktansvärt oklok.
Som tur var var det ju en whippet och ingen bamsehund, för då hade det varit riktigt läskigt. Men man förvånas ständigt över hur många hundägare som saknar hundvett....


Kommentarer
Postat av: Emma

Såklart menar jag ordleken "cheap" och "sheep"! Att du reagerar starkt på det visar ännu mer hur bra det är, en reklam som berör!

2008-11-10 @ 23:42:52
URL: http://emmaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0