Matte är sjuk...

Usch vad jag är förkyld. Jag hostar som en galning och snörvlar mellan hostningarna. Idag är jag hemma från jobbet, och jag har kommit på att det är svårt att vara hundägare när man är sjuk. Jag kan ju inte gå ut med henne, för om jag rör mig så hostar jag ihjäl mig. Men man kan ju vara glad att det är en liten pomeranian man har, och inte en tollare eller border collie eller nåt annat krävande. För Dagmar funkar det fint att bara bli utsläppt i trädgården så hon får härja lite och senare idag ska grannen Sofie ta ut henne på en liten runda, så det går nog bra det här.

Nu har jag anmält mig till en valpkurs i Kristinehamn också. Den drar igång 20 oktober och det ska verkligen bli kul! Längtar efter att få lära mig massa nytt och få lite tips och goda råd.
Men det är om några veckor det. Nu ska jag sätta på en film och kurera mig i soffan medan Daggisen sover på golvet bredvid.

Kommentarer
Postat av: Angelica Persson

Hej!



Stellas alla fyra hörntänder och en incisiv lossnade inte av sig själva. Jag var hos veterinären och drog ut dem när hon var 7 månader men jag kunde nog ha gjort det redan vid 6 månader nu såhär i efterhand. Mjölktänderna lossnar mellan 4-6 månaders ålder så längre än 6 månader bör man inte vänta upplever jag om man är orolig för bettet.



Dessvärre har jag bara dåliga erfarenheter av permanenta tänder som har växt upp fel. Jag har hört av vissa uppfödare att tänderna kan ändra sig upp till ett års ålder men det var ingenting jag så på varken Stella eller min hane Gizmo. Gizmo har underbett och det syntes tydligt redan när han bytte tänder vi 6 månaders ålder och de stannade på plats och blev även ett slutgiltigt underbett vid ett års ålder.



Är det Dagmars permanenta tänder som vuxit upp på fel sida om mjölktänderna eller är det oxå permanenta tänder? Hon är toksöt för övrigt så det vore synd om det slutade i ett bettfel, jag vet hur det känns eftersom jag har en själv med diskvalificerande underbett.



mvh Angelica

2008-10-01 @ 22:29:15
URL: http://vetstud.blogg.se/
Postat av: Nallie

Hejsan han är jätte fin. Kommer ihåg när min var så liten men nu har hon växt så snabbt. En fråga hur har du gjort din header så fin? (den längst upp på din sida där det står min hund dagmar) vill också ha det så hihi.. KRAMAR

2008-10-02 @ 16:21:42
URL: http://nallisballis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0