Nu blire åka av.

Idag har jag (händig som jag är!) knåpat ihop en liten agilitybana i mamma och pappas trädgård. Vi har numera ett slalomhinder med max 12 pinnar (vilket är det antal det ska vara på tävlingar), en tunnel (som jag köpt dock) och 4 vanliga hinder. Jag ska ta mig till någon bilskrot någon dag och försöka få tag på ett gammalt däck, så jag kan göra ett däckhinder också. Vi tränade en liten stund förut och Dagmar är verkligen en stjärna på det här! Hon tycker det är så kul! Slalomen var absolut inga problem och tunneln är superrolig tycker hon. Nu börjar hon fatta att hon ska springa IGENOM och jag BREDVID också. :) Hon vet att jag kommer stå där framme när hon kommer ut och behöver inte vända mitt i tunneln för att kolla vart jag tog vägen. Det känns jättekul att äntligen få börja träna med henne och nu väntar jag bara på att det ska gå att anmäla sig på en agilitygrundkurs på Hammarö BK, för den vill vi gå! Just nu står det dock bara på hemsidan att det snart kommer gå att anmäla sig...

Dessutom har jag och min kompis Emma bestämt att vi ska börja gå på den allmänna träningen på brukshundklubben på onsdagskvällarna. Det känns bättre att schemalägga träningen, så att man vet att det blir av varje vecka. Och det är ju väldigt roligt att vi får med oss Emma och borderterriern Kasper också! Dagmar och Kasper brukar ju iofs bli tokiga tillsammans, men vi får väl se hur det går.. De vänjer sig väl om inte annat. På onsdag blir frösta träningstillfället! Förra veckan åkte jag och Tobias och Dagmar ut till klubben och tittade på en stund och det är verkligen jättemysigt där ute så det känns kul inför sommaren. Hoppas de kör någon klickerkurs snart också... :)

Dagmar mår för övrigt bättre nu! Hon är frisk, men lite medtagen så vi tar det lite lugnt tills hon vilat upp sig. Det var förmodligen något med magen, men vad vet jag inte. Hon är sig lik nu iaf, och inte längre apatisk. Känns skönt!!

Kommentarer
Postat av: Gimli & Midas

Vad skönt att höra att Dagmar är på bättringsvägen igen. det finns inget värre än när hundarna är sjuka!

Lycka till med agilityn och jag säger till dig som till "mina" elever på klubben där jag håller kurs: Glöm inte att träna alla hinder från båda sidor!! Alltså att du går både till höger och vänster. Särskilt slalom som många vill fuska med.

Kram på er

2009-04-28 @ 10:59:24
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=luling
Postat av: Sofie o Specs

Svar:Vi har både bra och dåliga dagar kan man säga :P haha

Ibland glömmer han bort allt han kan, ibland har han bytt namn osv. Olika saker från gång till gång :)

Jaa agility är skitkul! :D Även om Specs inte är så värst smidig vill jag lova. Men hoppar jag hoppar han!

Vi ska gå klickerkurs vi :)

2009-04-30 @ 07:43:01
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0