Vi har provat agility!

Nu är vi i Borås hos min kompis Michael, och under dagen idag har vi varit på Prova-på-dag med aktivpom.se. Vi var ungefär 13 pomeranian som provade på agility och pratade klickerträning m.m. Dagmar har ju aldrig provat agility förut (inte jag heller iofs men..) men det gick hur bra som helst! Hon var sååå duktig!! Hon lärde sig jättesnabbt och tyckte det var superroligt. I slutet av dagen körde vi en hel bana med åtta hinder och jag trodde verkligen inte det skulle gå. Hon var ju hur trött som helst så jag var säker på att hon inte skulle orka ha fokus på mig och inte på de andra hundarna som stod vid sidan och tittade på, men hon skötte sig hur bra som helst. Hindren bestod av tre vanliga hinder, ett slalomhinder, en balansplanka, ett A-hinder som hunden klättrar uppför och sedan nedför, och två tunnlar varav en var böjd så att hunden inte kunde se igenom. Alla hinder utom tunnlarna gick prickfritt för det var lite svårare för henne att förstå vad hon skulle göra då, så vi fick ta hjälp av Inger som höll Dagmar vid ingången till tunneln och så stoppade jag in huvudet i andra änden och ropade på henne. Då gick det hur bra som helst! Jag är verkligen supertaggad på det här nu! Måste leta reda på en agilitykurs i sommar....

Som kronan på moset vann jag en bok på kursen:


Kommentarer
Postat av: Emma, Gimli & Midas

Hej du! Jättekul att ni var med i helgen och att ni hade kul. Hoppas du får lite inspiration av boken också. Jag tyckte den var bra faktiskt när jag läste den. Bygger mycket på positiv inlärning och har massa tips.

Hoppas vi ses snart igen och håll utkik på aktivpom.se för det är bilder och grejer på gång där.

2009-04-20 @ 12:34:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=luling

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0