Gott nytt år... Eller?

Är rätt nervös inför morgondagen faktiskt. Jag vet att man för över sin egen osäkerhet på hunden och jag ska verkligen försöka att vara lugn och cool imorrn kväll, men usch vad jag är orolig över att hon ska må dåligt! På Valborg blev hon skräckslagen och det tog flera timmar för henne att sansa sig och jag vill inte att hon ska få uppleva det igen. Har funderat på att droga ner henne, men har läst och hört att man tror att hunden förblir klar i knoppen, men instängd i sin kropp och det vill jag verkligen inte utsätta henne för! Det måste ju vara hundra gånger värre än att bara vara rädd... När veterinären drog ut en tand på henne fick hon lugnande och vetten bedyrade att hon inte var vid medvetande, men det var inte vad jag såg, så jag tror på den nya hypotesen. Fy, det var det värsta jag någonsin varit med om! Jag stod och tittade på och såg hur hon kämpade för sitt liv, men inte kunde röra sig som hon ville. Usch, aldrig igen..
I år har jag laddat upp med DAP och det lugnande naturläkemedlet Zykléne och håller tummarna för att det hjälper. Hon har ju dessutom verkat betydligt lugnare de senaste dagarna när folk har skjutit raketer. Då har hon knappt reagerat. Men det är klart, det blir ju skillnad på tolvslaget när det smäller hej vilt. Planen är iaf att ha på hög musik, sitta lugnt i soffan och låtsas som ingenting och ge henne en Kong fullstoppad med fryst färskfoder som hon älskar. Förhoppningsvis distraherar det henne litegrann... 

Ni får hålla tummarna för oss imorrn! 
Hoppas ni får ett lugnt och trivsamt nyårsfirande!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0