Städningen går sådär...

Dagmar tycks inte riktigt förstå vad det är jag vill. Igår tänkte jag om, och började med att lära in kommandot "hämta". Jag slängde iväg en leksak och bad henne hämta den. Tanken var att jag sen skulle få henne att hämta något, men sen släppa det i hundkorgen på kommandot "städa", MEN om hon överhuvudtaget hämtar leksaken så leker hon mest med den. Skakar den eller tuggar på den. Ibland, och då menar jag verkligen ibland, lyckas jag få henne att släppa den i hundkorgen och då får hon massor med beröm, men jag skulle inte tro att vi lyckas med denna utmaning den här veckan... :) Det är så svårt att få henne att bära något i munnen. För att hon ska vilja göra det måste jag liksom leka fram det och då blir hon så leksugen att hon ballar ur. Nåväl. Vi får båda lite hjärngympa iaf. Några förslag på hur jag kan jobba vidare med detta?

Kommentarer
Postat av: jonnaohedvig

Hej

Min pomme är från poshpaws i Höör.

Gud vad söt din är hur gammal är den?

2009-02-11 @ 21:41:23
URL: http://www.jonnaohedvig.doggyblogg.se
Postat av: Emma, Gimli & Midas

Kämpa på du! Förr eller senare så funkar det nog. Det är oftfa lite svårt med pommar att få dem att bära saker i munnen. Antingen gör det de gärna eller så gör de det inte alls. Jag har fått en av varje haha.

2009-02-12 @ 13:26:36
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=luling

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0