Storstädning

Denna vecka har jag tänkt lära Dagmar att städa efter sig. Tanken är att hon på kommando ska kunna plocka upp sina leksaker och lägga dem i hundkorgen. Första lektionen i städning gick väl sådär. Begick det stora misstaget att plocka fram ost för att använda som belöning. Problemet är bara att Dagmar blir som besatt när den kommer fram! Det var helt omöjligt att få henne att ta något annat än en smarrig bit ost i munnen så länge den var framme. Så det fick bli lite "sök" istället! haha! Lärde mig dock av mitt misstag och när hon lite senare lekte med ett tuggben så passade jag på att flytta dit hundkorgen och fick henne att släppa benet i den. Beröm i massor! Hon tittade lite konstigt på mig, men vi upprepade proceduren några gånger och det gick riktigt bra. Så förhoppningsvis går det att lära henne detta...

Städtips mottages gärna! :)

/Sara och Dagmar

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men stackars Dagmar, ska hon behöva sova med alla sina leksaker!? Borde hon inte få en leksakslåda att "städa i"!?:-)

2009-02-09 @ 22:28:52
Postat av: Emma

Yes vi får se till att ses när jag kommer till Karlstad! Mejlar dig angående det andra.

2009-02-09 @ 23:16:48
URL: http://emmaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0