Uj vad bra det gick!

Nyss hemkommen från rallylydnaden och stolt som en tupp. Jäklarns vad duktig hon är, min lilla hund! Trots att hon var supertrött efter operationen så orkade hon hålla koncentrationen uppe och vi tog oss igenom en hel bana - utan godis! Hon går superfint "fot" och har verkligen härlig kontakt. Det enda som var lite sådär är att hon sätter sig snett ibland, istället för att sätta sig rakt längs med mitt vänsterben. Men det kan vi jobba på! Annars kändes det såå bra.
Emma och Kasper hade också en kanondag. Kasper gjorde ett jätteuppsving sen förra gången må jag säga. Då var det två löptikar i gruppen och stackars Emma fick kämpa som en blådåre, men nästan helt utan resultat. Idag gick han som en klocka. Jag är så stolt över både Dagmar och Kasper! Och över mig själv och Emma så klart. :)

Kommentarer
Postat av: maria björk

Hej vännen. Jag och Trassel är också anmäldra till Rallylydnad till hösten, valde mellan tävlingslydnad och rally och det var efter ett kort övervägande ett enkelt val. Var dock på brukshundsklubben för agilityträning och det var elitklasstävling i lydnad och det var fantastiskt att se! Agilityn går kanon, går lös bland alla hundar och lyssnar jättebra!

2009-06-15 @ 16:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0