Pomeranianspecialen 2009

Idag åkte jag, Anna och Dagmar till Västerås för att titta på 94 pommar som ställdes ut i pom-specialen. Utställningen var utomhus och först regnade det och var riktigt ruskigt, men på eftermiddagen tittade solen fram och det var faktiskt riktigt trevligt att sitta där och titta på alla hundar. Men framför allt var det oerhört bra träning för Dagmar, som så klart blev alldeles tokig av alla hundar! :) Efter ett tag lugnade hon dock ner sig och lade sig faktiskt för att sova! Ett stort framsteg för min lilla älskling, som aldrig tidigare har lyckats slappna av i närheten av andra hundar. Förutom på dagis då, men där är hon ju van nu för tiden... Så allt som allt så blev dagen riktigt lyckad. Det var dessutom trevligt att träffa Faster Karin och Farbror Ralf med hundarna Zallie och Emma också!

När vi kom hem till Karlstad igen gick jag ut på en träningspromenad med Dagmar. Jag hade långlina på henne och det gick verkligen superbra idag!! Jag var sååå stolt och nöjd!! Härligt.
Nu ska vi springa över till Anna för att se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0