Kennelhosta och duktig hund

Egentligen har jag haft massor att skriva på bloggen på sistone, men tiden har inte funnits till helt enkelt. Det mesta av min tid går nämligen åt till mitt stora projekt, Magasin Vera. Det är en tjejtidning som lanseras 8 mars, så grattis bloggläsare: ni får en sneakpeak! Lova att inte sprida det vidare bara... :)
Hur som helst så har Dagmar fått kennelhosta. Det är vilde Bill, fyra månaders dvärgpinscher, som har smittat henne, men han är rätt söt så han är ursäktad. I alla fall så blev vårt träningstillfälle igår inställt eftersom hon behövde vila. Vi får just nu privatlektioner av en jätteduktig klickertränare och det är superkul! Förra passet tränade vi inkallningar och en övning var att instruktörs-Carro matade Dagmar med korv medan jag kallade in. Första gången tog hon lite tid på sig, men sen gick det snabbare och snabbare. Sista gången sa Carro att Dagmar hade spottat ut korven hon hade i munnen i Carros hand innan hon blixtsnabbt rusade till mig! Då blev man stolt i mattehjärtat minsann! :)
Så fort Dagmar blivit frisk ska vi träna vidare på allt Carro lär oss!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Åh, vad roligt att få se en sneak peek av Vera! Jag har ju hört talas om den... Du är verkligen duktig, Molltroll! Bra jobbat!

2010-02-26 @ 20:17:14
URL: http://quibbler.blogg.se/
Postat av: Juliusmatte

Lever ni? :)

2010-03-29 @ 19:42:49
URL: http://juliusmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

vad kul med klickerträningen! vill också ju... men får bli när man får lite inkomst :)



kennelhosta fick dino ifjol och mammas hund också =/ inte så kul men det var ju ingen fara med dem.



har startat upp min blogg igen förresten :)

2010-04-20 @ 23:48:23
URL: http://annaflickan.blogg.se/
Postat av: maria

Vilken fin blogg :-) och söt liten vovve. Diggar verkligen namnet :-). Hoppas att hon snart är bra.

kram från mig

/maria

2010-08-08 @ 18:19:04
URL: http://tassintryck.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0